Please update the procedure to get Microsoft client ID and secret

Hi,
I would like to run the outlookdemo, but can not get the right client-ID and secret to run the demo.
The manual about how to get Client-ID and Secret is not according to the latest settings at Microsoft Azure.
They advise to use a Certificate:
Met ingang van 9 november 2020 kunnen eindgebruikers niet langer toestemming verlenen aan nieuwe geregistreerde apps met meerdere tenants zonder geverifieerde uitgevers. MPN-id toevoegen om de uitgever te controleren
It would be nice if you could update the instructions in the manual and explain to Delphi users what to fill in (and why) to make the demo work.
Thanks.

Hi,

Please note that the steps described on this page are still valid for testing purposes.

The recent change added an additional verification process when moving your app to production.
The steps to get your app verified are described here:

We will update the documentation page on our website accordingly.

If the issue to get a valid client ID and secret persists, please provide an exact description of what is going wrong so we can further investigate this.

Hi Bart e.a.

Het werkt nog niet:

Aanmelden
U kunt niet worden aangemeld.

AADSTS50011: The reply URL specified in the request does not match the reply URLs configured for the application: '469dbf24-1541-4ef5-afc7-1e10da7c20ac'.

Mijn instelling

image003.jpg

Vragen over het verkrijgen van een application-ID en een application secret

  1. omleidings URI:

a. De voorgestelde http://localhost:8000 doet op mijn computer niets: ook niet als ik de URI in de browser regel opvraag.

  1. Moet er dan niet een webserver opgestart worden op deze computer: 2. hoe?
    (Ik heb geen windows-server, wel een synology server en een aantal windows-pro machines. Ik heb ook een website met een certificaat)
  2. Hoeft daar alleen maar een URI te staan of moet deze ook naar een bestaande html pagina zoals index.html te verwijzen?

b. Bij een Desktop applicatie worden deze antwoord-URL’s genoemd:

  1. https://login.microsoftonline.com/common/oauth2/nativeclient
  2. https://login.live.com/oauth20_desktop.srf (LiveSDK)
  3. msal469dbf24-1541-4ef5-afc7-1e10da7c20ac://auth (Alleen MSAL)
    Welke moet ik nemen en wat moet ik aan mijn kant doen om het te laten werken

c. In de handleiding van TMS wordt gezegd:

· In the Redirect URI section:

· Select "Web"

· Enter a valid redirect URL.

· Exampe: http://localhost:8000

Geldt dat ook voor een Desktop Application (WEB)?

  1. Autorisatie:
    Moet er bij de gebruikerskant autorisatie verleend worden om een bepaalde App te mogen draaien?

Met vriendelijke groet,

Harald Krijger

Connecting Projects BV

image005.jpg

E: haraldkrijger@connectingprojects.nl

T: + 31 88 345 0 500

M: +31 641 750 447

W:www.connectingprojects.com

De foutmelding geeft aan dat er een probleem is met de callback URL.
Kan u er aub voor zorgen dat de waarde van de App.CallbackURL property ingesteld is op "http://localhost:8000" en App.CallbackPort op "8000"?

  1. a. TMS VCL Cloud Pack heeft een ingebouwde webserver die automatisch een redirect naar de opgegeven App.CallbackURL zal opvangen. Hiervoor hoeft u dus zelf niets extra te voorzien.
    b/c. Ook voor desktop applicaties die gebruik maken van TMS VCL Cloud Pack dient "Web" ingesteld te worden.
  2. Bij een correcte configuratie zal een login scherm getoond worden. Na login zal een eenmalige autorisatie van de app gevraagd worden aan de gebruiker.

Hallo Bart,

Dat was een mooie tip: zo kwam ik erachter dat de AdvOutlookMail ook nog geconfigureerd moest worden.

Daar staat bij het invulveld een link naar Microsoft: en die brengt je naar

Het volgende probleem:

[DEPRECATED] Outlook Mail REST API reference (version 2.0)

As announced on November 17, 2020, version 2.0 of the Outlook REST API has been deprecated and is no longer supported. The v2.0 REST endpoint will be fully decommissioned in November 2022, and the v2.0 documentation will be removed shortly afterwards. Migrate existing apps to use Microsoft Graph. See a comparison to start your migration.

En hoe kom ik van hier verder? Is er een voorbeeld?

Met vriendelijke groet,

Harald Krijger

Connecting Projects BV

image001.jpg

E: haraldkrijger@connectingprojects.nl

T: + 31 88 345 0 500

M: +31 641 750 447

W:www.connectingprojects.com

Hallo Harald,

De niewe Outlook Mail API gebaseerd op de Microsoft Graph API wordt momenteel enkel ondersteund in TMS FNC Cloud Pack.
Het is aan te raden om hiervoor de TTMSFNCCloudMicrosoftOutlookMail component uit TMS FNC Cloud Pack te gebruiken ipv TAdvOutlookMail.

Hi Bart,

De demo applicatie heb ik aan de praat gekregen:

  1. Maar hoe kan ik de attachments er uit krijgen

  2. Hoe kan ik mail openen van een imap account (van een niet microsoft account)

  3. Is het mogelijk om mail uit een lokale Outlook Client te openen

Met vriendelijke groet,

Harald Krijger

Connecting Projects BV

image001.jpg

E: haraldkrijger@connectingprojects.nl

T: + 31 88 345 0 500

M: +31 641 750 447

W:www.connectingprojects.com

Hi Harald,

  1. Helaas wordt het downloaden van attachments voor Outlook Mail momenteel niet gesupporteerd.
    Deze functie zal wel in de toekomst beschikbaar worden voor TMS FNC Cloud Pack.

  2. / 3 . Deze functies worden niet ondersteund. Dit is een beperking van de Outlook Mail API en valt buiten de scope van de component.